חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכה בינלאומית: תערוכות הכי מפורסמות בעולם

האמנות היא המקום בו ניתן לחוות חוויה שהיא רגשית ביסודה. רבים טוענים שאומנות היא אחת הסיבות העמוקות לקיומנו ולכן יש לתת לה את הכבוד הראוי. אומנות כמובן יכולה לקבל ביטוי בשלל דרכים. אנחנו רוצים לתת כאן ביטוי למגוון של תערוכות מפורסמות בעולם שמאד מומלץ לבקר בהן לפחות פעם בחיים. המאמר לא מיועד רק לחובבי האמנות המושבעים, אלא גם לכל מי שאוהב לטייל או אפילו למי שמגיע לערים ולמקומות אשר נציין.

תערוכות ששווה לראות ולחוות

את המסע שלנו בעולם התערוכות המפורסמות נתחיל דווקא באמסטרדם. מוזיאון ואן גוך מציע תערוכה מקיפה ביותר על עבודתו של הצייר ההולנדי המפורסם, יש שיאמרו 'הכי מפורסם בעולם'. הצייר שצייר באופן אימפרסיוניסטי לא זכה לתהילה בחייו ואפילו סבל מבעיות שונות כולל מחלת נפש קשה. כל זאת לא מנע ממנו לצייר יצירות מרהיבות בטכניקה ייחודית של ציור נקודות זעירות וצבעוניות. בתערוכה תוכלו להתרשם לא רק מהציורים עצמם, אלא לקבל מידע רב על ואן גוך, חייו ופועלו. המוזיאון והתערוכה הם מהנצפים בעולם ולכן רצוי להגיע ממש בפתיחה.

מי שחובב אומנות מסוגים שונים, ידע להעריך את הביאנלה בוונציה. המילה ביאנלה אומרת למעשה 'דו שנתי', ואכן מדובר בתערוכת אומנות המתקיימת כל שנתיים. העיקרון של התערוכה הוא שיתוף של אמנים מכל העולם אשר מציגים לפי מדינה בביתנים שונים. לתערוכה מגיעים אומנים מאסכולות וטכניקות שונות: ציירים, וזיקאים, אומני וידאו ועוד. התערוכה נערכת בגנים אשר משמשים לצורך כך. רצוי להקדיש לביקור בכל התערוכה שניים עד שלושה ימים מכיוון שמדובר בהרבה מאד שטח והרבה תצוגות. בנוסף, ניתן כמובן להנות מונציה, מהנוף, מהים ומהאוכל!

תערוכה בינלאומית: תערוכות הכי מפורסמות בעולם

אחד המקומות המעניינים ביותר לתצוגה של אומנות הוא בטרפאלגר סקוור. מדובר על עמוד אחד מתוך ארבע אשר עליו היה אמור להיות מוצב פסל. על שלושת האחרים הוצבו פסלים היסטורים שונים, אך על הרביעי מעולם לא סיימו את העבודה. ברבות השנים, הוחלט שעל אותו עמוד יוצגו תערוכות פסלים מתחלפות כאשר בכל פעם מוצג בו פסל אחד. כך יכולים המבקרים בכיכר להנות בכל פעם מפסל אחר מה שהופך את הביקור במקום למעניין. זוהי לא בדיוק גלריה במובן הקלאסי של המילה אבל המקום כבר קנה לו תהילה בקרב אומנים. מי שמציג עליו את עבודתו מקבל חשיפה רבה והדבר נחשב להישג משמעותי מאד.

התערוכה האחרונה שנזכיר היא תערוכה נודדת אשר עוברת ממדינה למדינה. מדובר בתערוכה של יצירות האמן הגדול סלבדור דאלי. זהו אמן ספרדי אשר יצר ציורים מעוררי מחשבה, פסלי ענק מוזרים ושלל הדפסים. האומנות שלו תמיד מאתגרת את המחשבה. בין האלמנטים המופיעים בה נמצא שעונים אשר נוזלים כמו מים, פילים גדולים, מגדלים וחיות שונות. בתערוכה ניתן לרכוש יצירות שונות והיא מומלצת לכל המשפחה.

נגישות